תיקון נזילה באסלה

תיקון נזילה באסלה לכל סוגי האסלות

נזילה באסלה היא אולי אחת מסוגי הנזילות המתעתעים ביותר שקיימים, שכן מצד אחד ישנה נזילה ומתקיים בזבוז של מים מאוד משמעותי, יחד עם זאת, המים אינם נוזלים על הרצפה, אלא היישר אל תוך האסלה, כך שלעתים אנו כלל לא מתייחסים לכך כבעיה על אף שזו בעיה. תיקון נזילה באסלה בדרך כלל מסתיים בכמה דקות על ידי איש מקצוע אשר מתחמה בכך, אולם הנזק שיכול להתרחש כאשר לא מטפלים בנזילה ודוחים את התיקון הוא עצום, עלולים להיווצר נזקים כבדים יותר לצנרת עליהם נרחיב בהמשך וכמובן שתראו את התוצאות באופן די מידי בחשבונות המים שיהיו נפוחים מהרגיל. חברת איתור נזילות מספקת שירותי איתור נזילות במערכות האינסטלציה השונות וכמו כן שירותי תיקון נזילות שונות, ביניהם תיקון נזילה באסלה.

סוגי הנזילות הנפוצים באסלות מונובלוק, אסלות פלסטיק ואסלות תלויות

האסלות הקיימות היום בבתיהם של אנשים אינן זהות זו לזו, כאשר אנשים רבים אשר מבצעים שיפוץ בבית ובחדר השירותים, מעדיפים להתקין אסלה תלויה. כאשר יש מים שנוזלים אל תוך לוע האסלה מוטב להזמין בעל מקצוע כדי לבדוק זאת תיקון נזילה באסלה באופן מיידי ולא להמתין. הבעיה הנפוצה ביותר שקיימת כאשר מדובר בנזילה של אסלה תלויה היא הצטברות של אבנית על הגומייה התחתונה היושבת על הפעמון, הגומייה עשויה מסיליקון והאבנית שמתלבשת עליה יוצרת בועות אוויר וכך אין אטימה מוחלטת והמים נוזלים בתחתית האסלה. תופעה נוספת המצריכה תיקון נזילה באסלה ונפוצה אף היא, היא כאשר המצוף מפסיק לתפקד וכך מפלס המים עולה על גדותיו ונכנס אל הפיה האחראית לנקז את המים ושנמצאת בחלק העליון של הפעמון וכך המים נוזלים ישירות אל האסלה. כאשר מדובר בניאגרות הפשוטות יותר כמו המונובלוק והפלסטיק ניתן לזהות שקיימת נזילה כאשר אנו שומעים את הניאגרה מתמלאת מים כשאף אחד לא עשה בה שימוש קודם לכן. בדרך כלל הבעיה קשורה למצוף לא מכוון. כיוון מצוף מוטב לבצע על ידי איש מקצוע, אך ניתן לעשות זאת גם בזהירות בעצמכם.

איך תדעו שיש לכם נזילה בבית?

הדרך הנכונה ביותר להבחין שיש לכם נזילה בבית היא לבצע מעקב אחר חשבונות המים. אם חשבון המים שלכם הוא סביב אותו סכום בדרך כלל ובאחד החודשים הוא חורג באופן משמעותי מהרגיל, ככל הנראה קיימת נזילה באחד מחלקי הבית ואתם זקוקים לשירותי תיקון נזילה באסלה. דרך נוספת לגלות שאכן ישנה נזילה בבית היא לסגור את כל הברזים ולהסתכל על השעון של המים, אם השעון ממשיך להסתובב גם כאשר כל הברזים בבית סגורים ישנה נזילה. כמובן שהבדיקות הללו מוצעות כאשר אין שום סימן אחר אשר מעיד על קיומה של נזילה כמו סימני עובש על הקירות או מים במקומות שונים בבית ללא הסבר מהיכן הגיעו – במקרים כמו אלו של הופעת עובש או מים, זה כמובן ברור מאליו שקיימת נזילה ויש להזמין איש מקצוע שיאתר את מיקומה המדויק של הנזילה ויבצע תיקון נזילה בהתאם לבעיה.

תיקון נזילה בשירותים על ידי איש מקצוע

כאשר מתעורר בכם חשד ולו הקטן ביותר לקיומה של נזילה בשירותים, הזמינו איש מקצוע מייד לאיתור הנזילה ותיקונה. באסלות הישנות יותר אלו העשויות מפלסטיק או חרסינה לרוב ייזלו המים אל תוך לוע האסלה, כך שלעתים ייקח זמן להבין שאכן קיימת נזילה. תיקון נזילה בשירותים בין אם מדובר באסלת מונובלוק או פלסטיק ובין אם מדובר באסלה תלויה שמאוד נפוצה בבתי השימוש החדשים יש לבצע על ידי אינסטלטור מקצועי אשר יכול לפתור את הבעיה מהשורש. ככל שתקדימו להזמין תיקון, כך הנזק העלול להיגרם לאסלה או לריצוף בחדר השירותים יהיה קטן יותר.

האם יש דרך לבצע לבד בדיקת נזילה בשירותים?

כן! בהחלט ישנה דרך די פשוטה לבדוק אם אתם זקוקים לשירותי תיקון נזילה באסלה. הניחו על האסלה הפנימית כשניים שלושה ריבועים של נייר טואלט והמתינו כדקה, אם הנייר נרטב, ישנה נזילה אל תוך לוע האסלה מהניאגרה. בכדי להבין באיזו תקלה מדובר וכיצד לתקן את הבעיה עליכם להזמין איש מקצוע – אינסטלטור מוסמך שיציע תיקון נזילה מועיל ויפתור את הבעיה מהשורש.

מה ההבדל בין ניאגרת מונובלוק לבין ניאגרת פלסטיק?

ההבדל היחיד בין שני סוגי ניאגרות אלו, הוא החומר מהן הן עשויות. ניאגרת מונובלוק עשויה מחרסינה ולכן היא פחות סופגת ריחות וחיידקים לעמת ניאגרה העשויה מפלסטיק שרצוי להחליף מידי מספר שנים. בנוסף לשני סוגי אסלה אלו, ישנה אסלה תלויה שמערכת הניאגרה שלה סמויה מהעין. כמובן שאנשים שמבצעים תיקון נזילה באסלה אשר מצריך את החלפת האסלה פעמים רבות מעדיפים לשדרג את הקיים ולעבור לאסלה תלויה שנראית אסתטית יותר ומעוצבת כך שניתן בקלות לנקות את הרצפה מתחתיה. על אף זאת, גם לאסלה תלויה ישנן חסרונות כמו הצטברות אבנית על הגומייה היושבת על הפעמון – הצטברות זו פעמים רבות מובילה לנזילה המצריכה הזמנת שירותי תיקון נזילה באסלה ובהחלט יש לקחת זאת בחשבון בעת בחירה באסלה מסוג זה.

באילו מקרים ניתן לתקן נזילה באופן עצמאי?

אם נתקלתם בנזילה כלשהי בבית שלכם, בין אם מדובר בנזילה שמצריכה שירות חירום ומיידי ובין אם נזילה שנוכחתם לקיומה בשל חשבונות מים גבוהים מהרגיל שעוררו את חשדכם שאכן קיימת נזילה, מומלץ להזמין איש מקצוע אשר יטפל בה. כמובן שישנן נזילות שניתן בהחלט להתמודד איתן בעצמכם אם יש לכם את הידע הטכני והמיומנות, אך פעמים רבות עבודה חובבנית של תיקון נזילה באסלה תחזור אליכם כמו בומרנג – כלומר הנזילה תשוב שוב ושוב. חישבו על הטווח הרחוק ועל פתרון הבעיה לצמיתות, פתרון פרקטי ושיחזיק לטווח הרחוק ניתן לעשות רק על ידי הזמנת שירותי תיקון נזילה באסלה מקצועיים אשר בודקים את כל הפרמטרים. מעבר לביצוע של תיקון נזילה באסלה יבצע איש מקצוע בדיקה מקיפה של כל חלקי הצנרת המשמשים את האסלה ואת השירותים שלכם בכדי שיפעלו כמו שצריך, בדיקה מקיפה כזו היא חשובה לא פחות מאשר תיקון נזילה באסלה.

תיקון נזילות בגג רעפים

בדומה לנזילה באסלה גם כאשר מדובר בגג רעפים לעתים אנו עדים לכך שיש מצב לקיומה של נזילה רק כאשר כבר מאוחר מידי ועונת הגשמים החלה, ואז המים פשוט חודרים אל הבית ללא הודעה מוקדמת, לכן, הזמנת איש מקצוע לבדיקה של גג הרעפים טרם מתחילה עונת הגשמים היא הכרחית ותמנע נזק עתידי. בדיוק כמו תיקון נזילה באסלה גם בעת בדיקה של גג הרעפים, איש מקצוע וכל להבחין במפגעים וחלקים שיתכן ויש צורך להחליפם מפאת בלאי.

חברת איתור נזילות מתמחה באיתור נזילות ומספקת שירותי תיקון נזילה באסלה ובדיקת מערכת האינסטלציה כולה. נשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה ולספק שירותי אינסטלטור מקצועיים עבור כל בעיה במערכת האינסטלציה.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן